Având în vedere adresa Direcției de Sănătate Publică Vaslui nr. 13816/19.05.2021 și în conformitate cu prevederile art. 7, alin. (6) din Hotărârea nr. 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare, vă aducem la cunoștință documentele necesare în vederea obținerii autorizației sanitare pentru prestarea de servicii funerare:
- cerere tip conform modelului prevăzut la art. 46 lit. a)
- copie de pe certificatul de înregistrare a societăţii la registrul comerţului;
- dovada deţinerii spaţiului în care se prestează serviciile funerare;
- memoriul tehnic care să cuprindă detalii privind spaţiile şi mijloacele de transport;
- dovada că operatorul economic care prestează servicii funerare are în dotare cel puţin o trusă de îmbălsămare conform prezentelor norme;
- dovada că are angajat cel puţin un tanatopractor cu diplomă obţinută conform prezentelor norme;
- fişele de aptitudine ale întregului personal care lucrează în firma de servicii funerare care atestă efectuarea examenelor medicale la angajare şi/sau examenele medicale periodice, conform Hotărârii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare. Suplimentar, persoanele care prestează efectiv îngrijiri mortuare, inclusiv cele care transportă decedaţii, vor prezenta şi un certificat de sănătate mintală;
- autorizaţia emisă conform Legii nr. 92/2007, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare mijloc de transport;
- dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitară;
- declaraţia pe propria răspundere că spaţiul pentru care se solicită autorizarea este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
- în funcţie de specificul activităţii se pot solicita şi alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale incidente domeniului. Acestea vor fi prezentate de solicitant în etapa de evaluare a obiectivului.
Pentru relații suplimentare vă puteți adresa la sediul Primăriei Negrești din str. Nicolae Bălcescu, nr. 1, parter, cam. 21, la telefon 0235457679, int. 118 sau prin email la adresa itx@negresti.ro.